Thursday, March 10, 2011

error?..huh.. finally done!.. success..success..



assalamualaikum..
fuh.. rasa seperti agak lama aku tinggalkan blog aku yang comel ini.. rindu rasanya ingin merapu dan meluahkan apa yang ingin di rasa.. ahaks.. selama lebih 4 hari aku berusaha untuk menyiapkan sebiji letop.. apa sebijik jak.. pergh!.. macam menyetelkan 10 buah letop wei korang.... memang menguji tahap kesabaran dan pengetahuan aku dalam bidang tugasku.. aku suka sebenarnya.. sebabnya dalam masa yang sama aku belajar sesuatu benda baru yang aku memang tak tahu..'everyday is a learning'.. hah camtula kira2nya kan..

ok berbalik ke topik di atas.. yeay akhirnya aku berjaya.. rasa lega dan gembira yang teramat.. agak payah aku buat.. try..try.. error.. nda mo ilang.. masi jugak 'system tool' ni running lam letop tuh.. argh.. aku tensen sekejap.. mana taknya.. aku buat sebijik ngan cara-cara yang di bagi.. ikut step by step tapi masi jugak benda ni tak ilang-ilang.. aku jadi ilang akal.. aku tinggalkan benda tuh.. esoknya aku try lagi.. sama jugak.. bygkan dari ari isnin.. aku buat kerja yang sama.. arini ingat, kalu masih jugak tak dapat.. aku nekad mo buat recovery seja.. cara paling senang dan mudah. tak payah nak sakitkan kepala otak nak pikir. sebelum tuh. aku berpikir balik. secara tenang.. apa salahnya aku cuba lagi kan.. manatau berjaya untuk kali ini. 

so dengan ketenangan hatiku ini.. aku try buat.. aku ikut step by stepnya..
1. masuk safe mode with networking.
2. try tukar setting LAN guna proxy setting
3. run iExplore.exe.. sampai done..
4. aku run lagi Rkill- untuk memastikan benda ni berfungsi tau nda.. huhu
5. run malwarebytes' - peluang terakhir sebelum aku reboot komp... ( sambil scan ni aku baca note aku dan duk pokus letop tuh.. takut ada step2 yang aku tertinggal).
6. reboot komp. dan hasilnya.... yeay!!!!.. system tool tuh da ilang.. 

aku rasa cam nak lompat-lompat da time tuh... nasib baik ada student dan cigu di lab.. hahahaha.. hepy wei.. fuh.. lega rasanya dapat settlekan lagi satu masalah..tapi yang sebelum2 ni aku buat cara yang sama jugak..erm.. pelik!..

oya.. petang tadi.. buka-buka fesbuk.. terkejut aku tengok notification banyak gila.. hahahaha.. bengong da fesbuk sekarang.. aduii.. apa yang aku gosipkan sampai banyak gitu ya.. cuba tengok gambar di bawah ni..lawak-lawak!..



p/s:.. erm.. mamak ku ajak pi rumah urg kawen.. tolong buat kueh..mo pigi ka nda ni ar?.. aish.. malasnya..


3 comments:

amny said...

bsela tu..lme xon9..:)

amny said...

bsela tu..lme xon9..:)

elnino de moona said...

amny:.. lama apanya.. aku tinggal bpe jam jak.. p kuar lunch.. balik2 da banyak gitu.. hahaha.. pelik