Friday, January 07, 2011

1E ke 1B tak sempat ke 1A!

assalamualaikum..
selamat petang.. fuh!.. akhirnya dapat jugak buka blog aku ni.. setelah sejam menunggu.. bikin hati gue panas jak..http://www.emocutez.com erm.. kenapa sekarang aku susah sangat mo buka blog ini ek.. ada ka kerana widget yang aku letak tuh menggangu kelancaran loading blog aku?.. hurm..http://www.emocutez.com

hari ni jumaat.. maksudnya berakhirla minggu orientasi untuk pelajar tingkatan 1 di sekolah tadik.. masa tengok dorang kena agih-agihkan kelas.. aku teringat kembali zaman aku mula naik ke tingkatan satu.. pkai tudung dan pkai skirt warna biru muda.. rasa diri dewasa sangat masa tuh.. takde da mini skirt warna biru tua..hihihi..

sekarang kat blog aku lebih suka menulis dan mengimbas kembali zaman dulu-dulu aku.. yang sekarang ni tak bape best nak citakan..hehe nanti kalu aku rasa perlu baru aku tulis.. hahaha.. ok ada bantahan?.. mestilah tiada kan.. da blog aku.. sukati aku la nak tulis apa kan.. ceh!.. ayat poyo di situ.. http://www.emocutez.com


masa aku naik tingkatan satu.. result UPSR aku tak amik lagi.. selamba katak jak aku gi sekolah menengah tanpa mengetahui result aku.. nak di jadikan cerita.. masa kumpul ramai-ramai.. cigu wat pengumuman dan akan bahagikan kelas mengikut result UPSR.. aku da cuak.. aku nak ikut kelas mana ni.. result UPSR aku tak tahu lagi.. disebabkan aku satu sekolah jugak dengan bestfriend aku masa darjah enam.. so aku bersepakat untuk ikut dia jak.. kira result kami sama la.. aku pun di tempatkan di kelas 1E. bersama-sama kawan aku tuh.. aku ok jer.. dapat masuk kelas ke 5 dari 9 buah kelas.. wah.. sungguh ramai..

selepas beberapa hari di kelas itu.. kira da kenal dengan budak-budak kelas.. cigu kelas mo minta result UPSR kitaorang tuk wat rekod..lagi sekali aku panik dan baru aku bercadang mo pi amik result aku di sekolah lama.. gila brutal aku masi tak amik result kan.. hahahaha.. sangat lucu.. kemudian dengan penuh keyakinan aku pigila sekolah lama aku balik.. nasib baikla sekolah tak berapa nak jauh dr umah aku.. pas jumpa pkHEM pK1 kalu tak silap.. cigu siap sindir aku.. mana taknya nak dekat seminggu naik tingkatan satu baru nak ingat amik result UPSR.. ish2.. tak patut sangat.. ahaks..da dapat result bangga la plak time di kelas... duk tunjuk-tunjuk ngan member lain padahal result ala kadar jak... hahaha moon..moon.. memang dari dulu gitu..http://www.emocutez.com

kemudian cigu ada kan ujian secara mengejut... ingatkan ujian suka-suka jak ni.. rupa-rupanya ujian tu la penentu kedudukan kelas aku yang sebenarnya.. dan selepas ujian itu.. aku terpisah jauh dengan bestfriend aku.. dan aku di tempatkan di kelas 1B melonjak naik dari kelas yang kelima ke kelas kedua..huhu sedih dan gembira dalam masa yang sama.. da masuk kelas baru, terpaksa la berkenalan dengan rakan-rakan yang baru.. menyesuaikan diri dengan suasana yang baru.. dan baru perasaan kelas kami di monopoli oleh pelajar lelaki.. aku masa tuh masi malu-malu kucing.. segan mo bertegur sapa dengan jejaka-jejaka di kelas.. ahaks.. bajet cun la aku kan.. padahal comot jak dulu.. hahaha..http://www.emocutez.com

Dan satu perkara yang aku tak berapa nak puas hati.. ingat sampai sekarang ni.. selepas peperiksaan semester pertama.. rupa-rupanya ada rombakan kelas lagi..mean akan adala murid-murid yang di pindahkan kelas... ish berapa kali nak pindah kelas la ni pikirku.. dan sememangnya waktu itu aku konpiden sangat untuk naik ke kelas 1A.. yela sepa yang taknak dapat kelas pertama kan.. kelas cemerlang, kelas yang spesial la bagiku.. kemudian.. cigu edarkan la senarai kedudukan dalam kelas (result exam) dengan ketua kelas.. masing-masing da cuak.. tak sabar nak tahu kedudukan.. termasukla aku.. dalam berebut-berebutkan kertas tuh.. aku tengok nama aku berada di kedudukan no.22.. hah!!!!!!.. no.22????? serius kecewa gila.. aku cam tak percaya kedudukan aku jauh sangat.. http://www.emocutez.comdan pada hari tuh jugak.. pelajar yang dapat kedudukan 1-7 automatik naik ke kelas 1A.. dan ada yang kena turun kelas.. nampaknya takdak harapan aku nak naik kelas.. aku sedih.. balik rumah aku cakap ngan family aku.. aku masih kekal di kelas 1B..


KEMUDIAN.... yang bikin sakit hatinya.. selepas beberapa hari, guru kelas masuk kelas kami dan cigu tuh hairan napa aku masi kekal di kelas 1B.. dia pun tanya camni..

cigu:..'eh munawarah, napa kamu masi di sni?'.. bukan ko naik kelas ka?..
aku:.. aiks.. manada cigu.. sy kan no22.. napa tiba2 naik kelas..
cigu:.. eh cuba tgk report card kamu..
aku:..(dengan selamba dtg depan, tunjukkan report card aku)..nah cigu
cigu:.. alah.. cigu salah kira ba ni.. sepatutnya kamu no.7, kamu yang sepatutnya masuk kelas 1A tuh..
aku:.. tak terkata..huhu
cigu:.. nda pa la munawarah.. ok ba jugak kelas 1B ni kan.. nnt peperiksaan akhir.. belajar la rajin-rajin.. tingkatan 2 leh naik kelas..
aku:.. terpaksa iyakan jak..huhu (>.<)

huh!.. aku sebenarnya bengang gak.. boleh-bolehnya cigu tuh salah kira.. uwaaaaaaaaaaaa.. hampir aku nangis masa tuh.. yela aku dalah beria-ia nak naik kelas.. pastu frust menonggeng tak dapat nak naik.. cigu tu tanpa rasa bersalah cakap dia salah kira markah aku!!!.. huhu tp itu tidak mematahkan semangat perjuangan aku.. peperiksaan akhir aku buat betul-betul.. bersemangat waja aku.. dan akhirnya semua tuh berbaloi selepas mendapat keputusan.. tahun depan naik tingkatan 2.. aku akan ke kelas A.. hehehehe..kembang kempis da hidung masa tuh.. yeeeehaaaa!...

itula kenangan aku masa tingkatan 1.. nnt aku sambung cita tingkatan 2 plak..http://www.emocutez.com




p/s:.. cikgu roslan.. guru kelas aku.. akan ku ingat sampai bila-bila.. bleh-blehnya leh salah kira markah aku, nasib baik cigu ensem.. hahahaha! oya malam ni raja lawak.. jangan lupa tau...http://www.emocutez.com








No comments: