Wednesday, June 01, 2011

kalu tak suka kenapa perlu ada alasan!..



kehidupan ini sungguh aneh.. terasa penat berada dalam persekitaran macam ni tiap-tiap hari.. mencuba untuk menjaga hati ramai pihak-pihak yang berkaitan tanpa memperdulikan perasaan diri sendiri.. kadang-kadang terasa kesian dan simpati sangat dengan diri yang sentiasa jadi bahan ujikaji dan bual bicara mereka. kalau dah tak suka kepada perlu ada alasan untuk memburukkan seseorang.. menabur fitnah tentang benda-benda yang memang kita tak pernah lakukan.. cubalah berfikir secara logik dan matang. jangan terlalu di ikutkan perasaan marah itu. sedaya upaya aku mencuba untuk bersabar.. berfikir dengan tenang..walaupun sebenarnya hati ini memberontak rasa nak membunuh orang dalam diam...
kabar angin yang semakin hari aku dengar sangat tidak menyedapkan halwa telinga.. ada aku kesah?.. sebab aku tau apa yang aku inginkan.. aku tau akan ada kebahagiaan di akhir perjalanan sebuah ceritera itu.. tapi kalau dah orang tuh sendiri seperti menolak aku keluar jauh dari kehidupannya sendiri yang pernah menerima kehadiranku.. takkan masih ingin memalukan diri sendiri dengan semua itu. perkara ini sering kali berlaku dan akan tetap berlaku lagi..lagi dan lagi.. penyelesaiannya aku hanya mampu tersenyum sambil melepaskan pegangan layang-layang yang aku pegang utuh selama ini.

waaaa..persetankan semuanya..aku tak pandai nak mengarang panjang-panjang... takda apa yang perlu dijelaskan lagi. memang semuanya tak terluah pun.. takde siapa yang mengerti apa yang aku rasa.. aku harap dia paham.. tapi takpela..'dia sudah besar.. tak perlukan tangan ini lagi..:)'








p/s:. i'm NOT ok!...tapi tetap akan tersenyum untuk SENYUMAN itu.. ok jum men games..:)


3 comments:

Aku... aKu... akU... SaNg PencINTa said...

gembiralah di persekitaran anda sendiri.. inda payah peduli persekitaran orang lain kesian... ok bah kan...

elnino moona said...

:)

Miki Aya said...

btl2 ;) rather than cakap psl bnda2 yg x bgs....better, duduk diam2 ;)