Friday, July 02, 2010

petua kecantikan islam

1. agar wajah selalu segar, berseri-seri dan santek..cucila minima 5 kali sehari dengan air wudhu.. jangan trus d keringkan..biar menitis dan kering sendiri.. lalu ambilla sejadah..solat.. berzikir dan berdoa


2. untuk menghilangkan stress.. perbykkan pergerakan, perbykkan solat...ketika solat, kita menggerakkan seluruh tubuh. lalu berkonsultasilah pada Allah SWT dengan berzikir dan doa.

3. untuk pelembab, agar awet muda.. gunakanla senyuman. tidak hanya dibibir.. tapi jugak di hati. jangan lupa bisikkan kata kunci 'Allahuma kamma hassanta khalqii fahassin khuluqii'..(YaALLAH sebagaimana engkau telah memperindahkan kejadianku, maka perindahkan jugak akhlakku). (HR AHMAD) -Doa tengok cermin

4. untuk punya bibir santek, bisikkan kalimah-kalimah Allah, tidak berbohong dan menyakiti hati orang lain, tidak menyombongkan diri dan takbur..

5. untuk tubuh langsing, mulus, diet dengan teratur dengan berpuasa seminggu 2 kali, isnin dan khamis. jika kuat, lebih bagus lagi puasa Nabi Daus AS.. iaitu selang satu hari. makanlah makanan halal, perbanyakkan sayuran, buah-buahan dan air putih..

6. untuk mengembangkan diri.. sebarkan salam dan sapaan. dengan itu kita akan banyak di kenal dan di sayangi...:)

4 comments:

udi RUSH said...

uiyyseh kak. ini kh petua akak hari2.
hehe. ptut la akak cute. (:

elnino de moona said...

hehe tenkiu dik..;)

udi RUSH said...

sesama kak (:

elnino de moona said...

udi..
apsal akak nda leh komen d blog udi?..