Sunday, July 11, 2010

journey 11 june 2o1o

sebelum tuh gelak dlu... hahahaha~~
tgkla tajuk.. genap sebulan ba baru aku post cita nih.. 
takdak masa mo buat sbnrnya.. busy jak kunun aku nih.. padahal... hahaha~~

ok  tarikh 11 june nih.. 3 in 1 sebnrnya..
1. bufday kawan aku iedah.. genap da 25 taun usianya.. (aku muda lg tau)..hahak..;p
2. merangkap tarikh perkahwinannya.. hehehehe.. jadi bini org da ko dang.. congrats..;)
3. of cozla world cup 2010 geng..:) semangat nih tgk bola.. mo skg myteam SPAIN...yeehaa..:)


sgt lucu kalu igt aritu.. mana taknya.. ari sblmnya.. p cari2 adiahla kunun tuk wedding c dang nih.. janji sama c pacek.. yg soinya sakit perut nih.. nda ilang2.. hahahaha~~ (msti c pacek igt peristiwa d santai).. kin malu tul..;p ok stop..

<-- nih muka awal pagi 11 june sblm bertolak.. ceh!! penuh keayuan gtu.. bedak menten lagi.. sgaja lagi nih lambat2 bersiap.. padahal janji sama c pacek jam8.. sian la ko pacek tggu kami.. udala nda tau umah d mana.. wakakaka~~



dengan tdk bersarapannya kami berangkat ke sana.. igtkan dekat upanya2.. fuh!! penuh ranjau dan onak berduri..
balik2 sda kami sesat.. jalan nmpk sama jak nih..huhu
sian tul kmi nih.. ngan berpandukan peta d kad kawen jak kami



nih gmbr lum separuh perjalanan lg ni.. jln pun masi ok.. 

rupa2nya punyala jauh kampung c idang nih.. sabar jakla kami kesian... siap ada nek feri lg ba.. adoiii..
kena bayar rm27 sekali limpas.. pergh!! punyala mahal.. baru kejap jak nek ferinya.. nda smpai bpe minit.. 





nah.. sempat lg nih bgambar d feri kunun.. hahaha~~
cam jakun jak nek feri ba.. aduii matila..



<--nih start da keboringan lam keta.. pa lgi amik gmbr jakla kejaku..
kenak2 lagi time nih kami sesat da..huhuhu sian kami kan..

petama niat da mo dibatalkan suda.. fedup da pacek mo drive lg.. 
keta terkubur ba kesian.. jalan grabel da masa tuh.. sian ko pacek..
seb baikla ada kawan a.k.a jiran c pacek lalu masa tuh.. dorg la tolong tolak keta.. syukur..:)





 
masa nih kami sesat da.. nda jumpa jalan.. nda tau mana da kami tersasar..haha~~ untuk mengelakkan kegabraan dan kepanikan pada ketika itu.. aku layankan jak amik gmbr2.. gmbr syok sndri lg tuh.. teda masa aku mo amik gmbr pemandangan.. ahaks.. pening tgk ladang sawit jak banyak.. jalan pun sama jak...


akhirnya tepat jam 1.. kami smpai gak d umah c dang.. fuh!! punyala.. setengah ari pjlanan ba.. kalu kami g tawau.. smpai tawau da kali.. erm..
sabar jakla dang.. nda dpt aku tgk ko nikah n nda dpt jd photografer nda bdaftar ko.. tp sempat amik gmbr nih jak.. atleast ada bukti kedatanganku kan.. hehehe~~


   
nih jak smpt aku amek gmbr ko dang.. haha~~



mukaku berminyak.. huhu..

macam malu2 ba aku amik gmbr nih.. mataku skit lg ilang satu.. haha~~


hah!! nih baru ngam.. peace..:)



gambar scra berkumpulan.. 

sempat jugak aku jmpa c zetty..:)
masi kecik lg ko zetty cam dlu ya.. hahaha~~


perjalanan balik lagi la sandi..sesat jugak kami.. adeiii..
sampai jumpa perkuburan kristian lgi..pa sudah jadi nih.. balik2 sesat.. argh!!.. 
aku nih duk depan jak.. tp nda leh arap.. nda leh aku hapal jalan2nya.. aku tgk sama jak.. seb baik bdak dua d blkg tuh leh cam2 jalan skit2.. wpun byk gak tersasar..
tuk kuar dr kg c dang pun amik masa 2 jam.. pergh!!..

kejaku nih cam tadik.. meneruskan xtvt mengambil gmbr syok sndri aku.. tnpa mempedulikan mereka2 yg tgh konpius.. pas amik gmbr aku trus tido.. hahahaha~~ 
so kita layan jak foto2 artis aku nih.. ahaks









time nih tersadai lg tepi jalan.. bleh2nya c pacek lupa turunkan handbreak pas limpas feri tdi.. 
pa lg.. berasap la tayar keta d blkg.. so rehat2 dlu.. kasi sejuk2 tuh tayar..



driver of the day.. c pacek a.k.a maman royalTondekan nama lam fesbuknya..
sepa2 berminat.. sila la add..ahaks..;p

jam 5 lebih gak kami smpai sndakan.. sian ko pacek.. seb baik smpt ko amik nenek sama macekmu d pasar. kalu nda kena marah la ko.. dala pinjam keta, d kasi kotor lg keta org.. hahaha~~~

sungguh penat perjalanan aritu.. smapai umah lam kul 7 jugakla..
ngntok tp aku nda leh tdo.. aku layankan jgk tgk bola south africa vs mexico main pembukaan time tuh..
tp nda lama pastu aku tertido.. zzzzzzZZZZZ

sukma, ceng, pacek.. msti korg nda lupa pengalaman kita nih kan.. sungguh lucu, mencabar, memeningkan..
cam trauma perasaanku ba.. terbayang2 ladang kelapa sawit.. ahaks..;p
yg ptg kita hepy gak.. peace to korg!!..(~_^)v


No comments: