Sunday, May 01, 2011

selamat hari bekoja moon..







Assalamualaikum...

bangun-bangun pagi ini rasa malas jak nak wat keja.. almaklumla hari pekeja kan.. konon-konon nak merehatkan diri dan bersantai sahaja tanpa melakukan apa-apa.. yela tuh.. hehehe.. takdalah..:) ok di kesempatan ini aku nak ucapakan selamat hari pekerja kepada semua pekerja di luar sana tak kirala di mana sahaja anda berada..

sedar nda sedar..mo dekat 3 tahun dah aku berkhidmat di sekolah ini. menjadi sebahagian penjawat awam yang berkhidmat dengan kerajaan. dalam tempoh 3 tahun ni..banyak yang telah aku pelajari terutamanya dalam bidang tugasku sebagai Juruteknik Komputer. semoga tahun-tahun yang akan datang menambahkan semangat dan ketekunan aku untuk menjadi pekerja yang cemerlang.. uiks skema ayat aku.. hehehe..

kekadang ramai yang mungkin tidak mengetahui tugas-tugasku sebagai FT di sekolah. yela.. melihatkan aku yang lebih banyak rilex dan santai-santai saja.. tetapi sebenarnya..inila antara yang aku PERLU buat.

1. Menguruskan dan menyelenggara kemudahan ICT, perisian, perkakasan dan aplikasi yang dibekalkan oleh KPM/JPN/PPD serta menyelesaikan masalah teknikal berikut:
    
2. Menyediakan keperluan alatan ICT untuk guru dan membantu mereka sewaktu menggunakannya dalam pengajaran dan pembelajaran.

3. Memberi input di dalam menyediakan keperluan perolehan ICT untuk pengurusan sekolah

4. Mengurus isu-isu keselamatan peralatan ICT dan sistem maklumat di peringkat sekolah serta mematuhi kawalan dan prosedur keselamatan yang berkesan selaras dengan dasar-dasar keselamatan yang telah ditetapkan oleh KPM/JPN/PPD/Sekolah serta MAMPU

5. Membantu pihak pengurusan sekolah dalam menyediakan peralatan ICT bagi aktiviti pengemaskinian data dan maklumat untuk aplikasi EMIS, HRMIS, SMM, SSDM, SBT dsb

6. Melaksanakan tugas-tugas lain berkaitan pengurusan peralatan ICT yang diarahkan dari semasa ke semasa

okla itu sahaja.. kalu aku nak senaraikan semua.. kang jadi fail meja lak post kali ini.. hahaha.. selamat beristirehat wahai pekerja-pekerja sekalian..




p/s:.. oya.. sebelum terlupa nak ucapkan selamat pengantin baru kepada member technician aku ini.. Maryana.. harini merupakan hari kelahiran dan hari bersejarah beliau..:)



5 comments:

Gen2Merah said...

iya betul.. Setiap orang mempunyai tugas dan cabaran dia tersendiri. Itu lah manusia, suka sangat tengok kelemahan orang lain. masa kita sibuk buat kerja dorang tak nampak. Bila tugas kita dah selesai nak berehat2 barulah dorang dtg tegok ckp bukan2...
Sabar sajala. yang penting ikhlas Allah swt kan..

Elih Japahar said...

wahh..trus buat fail meja la k haha..*dear, boleh tak kalo tak perlu word verification ni..hehe

elnino moona said...

gen2merah:..betul tuh..:)
elih japahar:..ok da buang da word verification tuh.. selama ni tak prasan pun.. hehehe

Elih Japahar said...

hehe..thanx, senang sikit nak post komen kan :)

elnino moona said...

elih:..ya..ya.. hehehe.. thanks cz mengingatkan..:)