Tuesday, October 11, 2011

midnight entry

jam menunjukkan pukul 1.06am.. aku masih memandang new post yang putih bersih sambil jari jemari menari-nari di keyboard untuk menaip sepatah dua kata dan memaksa otak berfikir dengan lebih giat lagi mengenai apa yang ingin aku tulis di sini... tetiba semangat menaip entry baru..yang berada dalam kepala cuma ayat ni..

.Cinta.Kepercayaan.Harapan.

CINTA.. cinta itu subjektif..cinta kepada pencipta. cinta kepada ibu bapa/keluarga. cinta kepada kawan-kawan dan cinta kepada makhluk lainnya. semua orang suka membicarakan mengenai cinta..aku pun suka.  cinta yang penuh warna warni, keceriaan, kegembiraan..senyum tawa yang menghiasi wajah sama seperti filem-filem hindustan yang aku lihat yang semestinya berkesudahan happy ending..erm apakah?.. tipikal bollywood kali kan. TAPI hakikat sebenarnya cinta bukan sebegitu..cinta sehebat namanya CINTA!..

KEPERCAYAAN. satu hal yang sangat-sangat susah untuk dikekalkan...susah sangatkah untuk kita meletakkan kepercayaan kepada seseorang?.. dan bagaimana jika kepercayaan itu telah dikhianati?.. sakit bukan.. pedih bukan.. sama seperti ayat ni.. 'kalau kita tak mampu mempercayai seseorang.. takda gunanya meneruskan perhubungan tersebut'.. sebab ianya akan menyeksa kedua-dua pihak.. sangat kesian!..

HARAPAN..semua manusia mempunyai harapan.. tak kisahlah harapan kecil atau besar.. untuk mencapai harapan tersebut biasanya memerlukan sebuah pengorbanan yang bukan sedikit. adakah kita sanggup? kita mampu menghadapinya?...semoga kita tidak tersungkur di tengah jalan dalam usaha mencorak masa depan!.. ya aku pasti..aku yakin kita mampu.. cinta ayuh bangkit.. genggam tanganku dan jangan lepaskan.. kita bersama melalui kehidupan ini..:)


adakah cinta.kepercayaan dan harapan di ibaratkan seperti gambar ini?..

cinta jangan pernah kau pergi.....

ok siap!.. 1.40am selamat tidur..mimpi manis semua..



p/s: oh ya..butang LIKE di blog aku suda tidak berfungsi.. entah apa masalahnya.. kembali ke angka zero.. huhu sedih..-_-! sepa sudi.. boleh la tolong like yer..


1 comment:

lelaki biasa said...

salam. dtg melawat balik.. :)