Thursday, June 17, 2010

Manipulasi antara kita..

Manipulasi:..segala tindakan dan selok-belok utk memperdayakan orang atau mempengaruhi pelakuan (pendirian dll) orang lain tanpa disedari orang itu..


Sepa yang sedang memanipulasi kan.. sedang atau telah.. kita masi dalam permainan itu.. perit untuk mengetahui kebenaran.. tp itulah kenyataannya.. apa yang kita pikirkan, rasakan, lakukan tidak sama dengan orang lain.. walaupun ada kalanya ianya berkaitan ngn orang2 tersebut..

Aku ingin melupakan.. menamatkan semuanya.. elakkan kekacauan berlaku.. kesalahpahaman yang makin berpanjangan dan menyesakkan pikiran.. adaka ini penamat atau sebaliknya permulaan sebuah ceritera yang panjang… aku masi lam pencarian…

Dan secara tidak langsung aku menerima perbezaan itu?.. perbezaan dr segi pemikiran, perlakuan dan perbezaan dari banyak segi.. argh.. aku bingung.. adakah aku sedang di manipulasi, memanipulasi atau termanipulasi.. teda sepa yang tau…

Gerak ati yang berlainan aku takut untuk mengikut tau mengakuinya.. oleh sebab tu.. aku tiba2 jd seorang pemikir.. try berpikir dengan cara yang berbeza.. dr biasa.. try keluar dr pemikiran n prospective yang berbeza dr sebelumnya.. aku lam proses kematangan dan mematangkan diri sendiri..



.........................to be continue...............

No comments: