Friday, August 07, 2009

Cinta atau Persahabatan ?

Boleh ke you all bayangkan Persahabatan tanpa Cinta ?


Tanpa Cinta,siapa lah kita.
wujud kah cinta dalam persahabatn..
masih adakah cinta sejati.
Cinta atau Persahabatan ?
Boleh ke you all bayangkan Persahabatan tanpa Cinta ?

Batas antara cinta dan persahabatan ni sangatlah kecil.Perbezaan nya juga sangat sikit.Ye la,persahabatan terjalin dari dasar suka dan senang dengan tingkah laku kawan you all.Dan Cinta juga datang dari perasaan suka yang terjalin dari hubungan persahabatan you all.Cinta mula nya dari persahabatan tetapi persahabatan juga boleh berakhir kerana cinta.*
Mampukah persahabatan tanpa cinta ?
Putus kawan teruslah kalau persahabatan you all kalau tak ada cinta.
betol kan..
atau sayang?
pegertiannya berbeza..
sayang sebagai seorang kawan.
sayang dan cinta makna yang berbeza,
,
Mampukah cinta tanpa persahabatan ?
Takkan ada manis nya kalau tiada persahabatan dalam cinta.

Banyak kali orang cuba nak memisahkan antara persahabatan dan cinta.Sebab orang kata kalau hubungan persahabatan disulami dengan perasaan cinta mesti akan jadi sangat sukar dan akan menjejaskan hubungan persahabatan.Lagi lagi bila lelaki berkawan dengan perempuan.Tapi kena ingat yang kalau tak ada cinta mewarnai persahabatan you all,pasti perasaan marah,kecewa,sedih dan banyak banyak perkara lagi yang akan membuatkan tali persahabatan you all nampak suram.

Cinta sangat disanjung tinggi oleh semua makhluk Allah di muka bumi.Begitu juga dengan persahabatan.Cinta bukan lah penghancur kepada persahabatan you all.Tetapi,kerana Cinta juga lah hubungan persahabatan you all menjadi semakin indah berseri seri.

Jangan akhiri persahabatan hanya kerana dia tidak seperti yang you all harapkan. selalu menyusahkan you all. tidak dapat membahgiakan youall atau tidak dapat buat you all gelak tiap masa. jangan memilih untuk berkawan.jelas bahawa kawan adalah segalanya selepas keluarga..Tiada yang sempurna dlam hidup kita. Terima kekurangan yang ada pada kawan-kawan anda kerana itulah persabatan.Jangan kawan hanya bila ketawa, suka, dan senang. bila sahabt youall bermasalah, sakit, dalam kesusahan youall abaikan.ini lah dikatakan rasa sayang dan cinta dalam satu perhubungan.Buat rakan-rakan aku yang sedang menjalinkan tali persahabatan.Penuhilah persahabatan you all dengan perasaan bibit bibit cinta.Berikanlah sepenuh jiwa dan raga cinta kepada teman yang you all kasihi dan cintai.cintai sebagai kawan bukan cinta sebagai pasangan .jangan salah ertikan dan terkeliru,Bagi yang tak pernah rasa apa itu erti persahabatan,cuba lah memulai satu mulakan sebuah hubungan persahabatan.Dari situ,you all akan jadi lebih matang,lebih dewasa,tidak ego dan akan lebih belajar selok belok kehidupan.. moga kalian bahgia..dan mengerti apa itu persahabatn dan menghargai sesuatu perhubungan..
sabahat youall memerlukan youall..

No comments: